Cum a ajuns Youtube de la esec la succes

Cum a avut succes YouTube

YouTube este o platforma care permite oricui sa incarce si sa partajeze videoclipuri. In plus, site-ul ofera posibilitatea ca spectatorii sa se implice in continut prin comentarii si alte metode online. Unele dintre cele mai populare canale de pe YouTube sunt detinute de persoane individuale sau de intreprinderi mici care le folosesc pentru a face bani prin publicitate.

Youtube – Cum a aparut?

YouTube a fost creat de Chad Hurley, Steve Chen si Jawed Karim. Primul videoclip incarcat pe Youtube s-a numit “Eu la gradina zoologica”. Acesta a fost incarcat de Jawed Karim la 23 aprilie 2005 si il prezenta pe acesta la gradina zoologica din San Diego. Acesta este unul dintre cele mai populare videoclipuri de pe YouTube in prezent, cu peste 2 miliarde de vizualizari!

Cum a avut succes YouTube?

Este o platforma masiva si a reusit sa isi atinga toate obiectivele. Are o baza mare de utilizatori, o multime de continut si o multime de videoclipuri. In plus, exista multi oameni care creeaza continut pe YouTube. Dupa cum puteti vedea mai sus, toate lucrurile pe care YouTube le-a facut bine pentru a avansa in aceasta industrie.

Modelul de afaceri al Youtube

Modelul de afaceri al YouTube se bazeaza pe publicitate. De fapt, publicitatea este principala sursa de venit pentru YouTube. YouTube are un numar mare de telespectatori si creatori care creeaza videoclipuri care sunt vizionate de un public si mai mare. Acest lucru aduce o suma uriasa de bani de la agentii de publicitate, deoarece acestia platesc pentru a-si face publicitate pe aceste videoclipuri.

Modelul de venituri al Youtube

YouTube castiga bani in principal din publicitate. Reclamele sunt liniile de text si grafica care apar pe videoclipurile YouTube, inclusiv bannerele si reclamele video pre-roll (videoclipul pe care il vedeti inainte ca un videoclip principal sa inceapa sa ruleze). Deoarece publicitatea pe YouTube costa mai putin decat pe alte platforme, cum ar fi televiziunea, agentii de publicitate platesc mai mult per impresie – ceea ce inseamna ca, la fiecare mie de vizualizari pe un anumit canal sau videoclip, va fi afisata o reclama. Acest lucru i-a determinat pe unii creatori sa se planga de castigurile obtinute din reclame si chiar i-a determinat pe unii creatori sa se bazeze pe crowdfunding ca modalitate de a face bani din continutul lor, spre deosebire de a se baza exclusiv pe reclame.

Exista, de asemenea, doua tipuri diferite de abonamente: abonamente personale si abonamente de canal. Abonamentele personale le permit utilizatorilor sa plateasca 5 dolari/luna pentru un acces mai mare decat cel la care au acces utilizatorii gratuiti; acest lucru include: fara reclame pentru toate videoclipurile vizionate in perioada de abonament; continut exclusiv, cum ar fi videoclipuri bonus care nu sunt disponibile in alta parte online in afara nivelului de abonament; acces anticipat la continut nou inainte ca oricine altcineva sa il primeasca (inclusiv evenimente speciale, cum ar fi intalniri); etc. – practic, totul, cu exceptia vizionarii offline fara conexiune la internet! Abonamentele pentru canale functioneaza in mod similar, dar se aplica doar pentru un anumit canal, ceea ce genereaza venituri direct in buzunarele creatorilor, in loc sa treaca mai intai prin platforma insusi, asa cum fac planurile personale.”

platforma uriasa pentru creatorii de continut

  • Esti o persoana creativa. Doriti sa va impartasiti ideile, muzica, arta si multe altele cu lumea.
  • Cauti o modalitate de a face bani cu talentele tale, care nu presupune sa faci nimic altceva decat sa le pui la dispozitie online.
  • Cauti o modalitate de a-ti creste audienta si baza de fani pentru a crea un public care va continua sa cumpere lucruri de la tine chiar si dupa ce ti-au vizionat toate videoclipurile (sau poate chiar inainte de a le vedea).

Concluzie

Este o platforma uriasa pentru creatorii de continut. A crescut de la un mic start-up la cel mai mare site video de pe internet si continua sa creasca in fiecare zi. Modelul de afaceri al YouTube se bazeaza pe veniturile din publicitate, dar face bani si din abonamente si vanzari de produse.

Stefan Mirea

2 thoughts on “Cum a ajuns Youtube de la esec la succes”

  1. Pingback: Adobe Premiere explicat in 6 pasi simpli - Artemir 💻

  2. Pingback: Ce face un Creator de Continut in 2022 - Artemir 📢

Comments are closed.