TikTok este cea mai recenta aplicatie de socializare care a castigat popularitate foarte repede. Este o platforma video mobila care le permite utilizatorilor sa creeze videoclipuri scurte si sa le partajeze cu prietenii si familia lor. Daca doriti sa va faceti publicitate pe TikTok, atunci acest articol va va ajuta in acest sens.
Cuprins
TikTok – Stabiliti un obiectiv
Trebuie sa alegi un obiectiv pentru anuntul tau TikTok. Iata cateva dintre optiuni:
- Cresterea notorietatii marcii
- Conduceti traficul catre site-ul dvs.
- Promovati un eveniment sau lansarea unui produs
- Cresteti numarul de adepti pe canalele de social media, cum ar fi Facebook, Instagram si Twitter.
In continuare, trebuie sa alegeti pe cine doriti sa vizati cu campania dvs. Acest lucru se numeste targetare in Adwords si in cadrul Facebook Ads Manager (platforma pe care majoritatea intreprinderilor isi fac publicitate online). In TikTok exista mai multe modalitati de a tinti oamenii cu anunturile dvs. in functie de informatiile pe care le aveti disponibile despre ei, inclusiv:
- Intervalul de varsta – Varsta minima la care o persoana isi poate crea un cont pe TikTok este de 13 ani; daca este mai mica de atat, atunci nu va putea sa vada niciun anunt postat de marci, cu exceptia cazului in care parintii ii permit acest lucru. Daca doriti ca doar persoanele care au depasit acest interval de varsta sa fie selectate, atunci asigurati-va ca aceasta optiune este selectata!
- Sex – Daca selectati aici sex masculin sau feminin, numai cei care corespund acestor criterii vor vedea anuntul dvs. atunci cand vor naviga printre videoclipurile altor utilizatori….
Cum sa va stabiliti obiectivul? Alegeti-va tipul de continut
Acum, ca stiti la ce sa va asteptati, este timpul sa invatati cum sa va stabiliti obiectivul.
Dupa ce ai selectat tipul de continut care se potriveste cel mai bine obiectivelor tale, este timpul sa alegi tipul de continut care se potriveste cel mai bine bugetului tau. In functie de tipul de campanie pe care o derulezi si de cat de mult trafic sau impresii iti doresti, avem cateva recomandari:
- Daca aveti un buget mic (mai putin de 1.000 de dolari), luati in considerare cumpararea unei singure unitati de anunt cu o imagine statica sau un gif ca activ. In acest caz, va recomandam sa folositi un pret de licitatie CPM minim de 0,01 USD pentru a garanta vizibilitatea printre toate celelalte anunturi din aceeasi categorie; retineti insa ca acest lucru va creste si concurenta pentru acele sloturi datorita costului lor mai mic in comparatie cu anunturile video care pot ajunge pana la 4 USD pe vizualizare!
- Pentru bugete mai mari (peste 1 000 de dolari), luati in considerare cumpararea mai multor anunturi video (un videoclip pe zi). Impresiile video tind nu numai sa fie mai scumpe, dar si mai dificile pentru persoanele care urmaresc videoclipuri pe TikTok, deoarece sunt adesea distrasi de versurile care ruleaza peste ele in timp ce urmaresc videoclipuri muzicale – asa ca asigurati-va ca ale dvs. sunt suficient de captivante pentru ca spectatorii sa nu se plictiseasca la jumatatea drumului!
Ce trebuie sa faci? Selectati un obiectiv publicitar
Pentru a incepe, trebuie sa va alegeti publicul tinta. In sectiunea Ad Type (Tip de anunt) din tabloul de bord, veti vedea doua optiuni:
- Select an Audience that You Create
- Selectati o audienta de pe TikTok puteti alege sa faceti publicitate catre una dintre audientele dvs. proprii – de exemplu, persoanele carora le-a placut pagina dvs. de Facebook sau care sunt conectate la unul dintre conturile dvs. de Instagram. Sau puteti selecta o audienta existenta pe TikTok care a fost creata de altcineva – de exemplu, de un influencer sau de un brand popular. Prima optiune este mai buna daca aveti timp si resurse disponibile pentru a construi metode de targetare la scara larga (cum ar fi retargeting). Daca nu, atunci aceasta a doua optiune functioneaza bine pentru a viza comunitati deja stabilite in TikTok.
Configurati bugetul si programul campaniei
In acest pas, va veti selecta audienta si veti crea bugetul campaniei.
- Selectati-va publicul: Pentru a accesa functiile de targetare ale TikTok, va trebui sa folositi Tabloul de bord pentru advertiseri al platformei.
- Determinati bugetul si programul campaniei: Dupa ce ati selectat o audienta, este timpul sa va stabiliti bugetul si programul. Stabiliti suma maxima pe care sunteti dispus sa o cheltuiti pentru aceasta campanie, pentru a nu exagera cu cheltuirea de bani mai mult decat este necesar (puteti oricand sa modificati aceste setari mai tarziu). Dupa ce ai facut acest lucru, seteaza cand doresti ca anunturile tale sa ruleze intr-o anumita perioada de timp (de exemplu, 7 zile).
Selectati-va publicul
Dupa ce ati decis care sunt obiectivele marcii si ale campaniei, este timpul sa alegeti publicul potrivit pentru anuntul dvs. Pentru a face acest lucru, va trebui sa luati in considerare cativa factori diferiti:
- Locatia
- Grupa de varsta
- Sex
- Interese (inclusiv subiecte, hobby-uri si activitati)
- Limbile vorbite de utilizatorii din zona de interes (de exemplu, spaniola fata de engleza)
Adaugati creativitatea pentru anuntul dvs.
- Adaugati o imagine. Daca anuntul dvs. este o imagine, TikTok o va taia automat la dimensiunea potrivita.
- Adaugati un videoclip. Puteti incarca videoclipuri direct de pe telefon sau de pe computer, dar retineti ca videoclipurile trebuie sa aiba o durata de 2 minute sau mai putin si nu trebuie sa depaseasca 4GB in ceea ce priveste dimensiunea fisierului (daca doriti sa folositi ceva mai lung de 2 minute, puteti sa il descarcati pe computer si apoi sa il incarcati).
- Adaugati un link: Aceasta optiune este disponibila numai daca faceti publicitate pentru un alt brand sau produs/serviciu – deci daca nu este cazul dumneavoastra, treceti mai departe! Iata cum sa creati un link cu TikTok Ads: mai intai selectati “Link” din meniul derulant de langa “Imagine” atunci cand va creati anuntul; apoi introduceti URL-ul unde utilizatorii ar face clic dupa vizionare (pagina de destinatie unde se vor duce dupa ce termina de vizionat); in final, faceti clic pe “Save Changes”. Retineti ca linkurile nu pot avea mai mult de 20 de caractere!
- Creati hashtag-uri: Hashtag-urile sunt cuvinte precedate de semne de hash (#) care ajuta oamenii sa gaseasca anumite subiecte online, grupandu-le impreuna, astfel incat sa poata fi cautate ca un singur subiect pe platformele de socializare precum Facebook si Twitter (sau chiar Instagram). Totusi, pentru a crea unul dintre aceste tipuri de etichete folosind TikTok Ads, selectati mai intai “Hashtag” din meniul sau derulant de langa “Locatie”; tastati ce cuvinte descriu cel mai bine mesajul (mesajele)
Introduceti informatiile de contact si optiunile de plata
- Introduceti informatiile de plata. Pentru a face publicitate pe TikTok, trebuie sa furnizati informatiile de facturare.
- Introduceti informatiile de contact. Trebuie sa va introduceti numele, numarul de telefon si adresa de e-mail pentru ca platforma sa poata comunica cu dvs. cu privire la orice probleme sau intrebari care apar in timpul procesului de creare a anuntului.
- Revizuiti pagina de rezumat a anuntului inainte de a va incarca creatia (optional). Acesta este un loc excelent pentru a va asigura ca toate selectiile dvs. sunt corecte inainte de a merge mai departe cu crearea efectiva a unui anunt pentru TikTok – veti dori ca acesta sa fie perfect!
- Incarcati continutul (continuturile) pentru care ati dori ca oamenii sa urmareasca anuntul in schimbul vizionarii anuntului dumneavoastra (optional). Acest lucru poate include videoclipuri de pe alte platforme de socializare, cum ar fi Facebook sau Instagram; cu toate acestea, numai videoclipurile de pe alte conturi TikTok se vor califica drept continut “vizionabil” in cadrul acestui pas atunci cand utilizati functia Promoted Videos (Videoclipuri promovate) din Ad Studio (vezi mai jos).
Publicarea anuntului dvs.
Puteti sa va publicati anuntul imediat sau sa il salvati si sa il publicati mai tarziu.
Puteti sa va modificati anuntul in orice moment.
Va puteti sterge anuntul in orice moment.
Puteti face publicitate foarte usor pe tiktok
Incepeti sa va faceti publicitate pe TikTok cu usurinta, ajungand la persoanele potrivite. Puteti utiliza platforma pentru a va promova marca si pentru a ajunge la un public mai larg. Iata cum functioneaza:
- In primul rand, trebuie sa va creati un cont pe TikTok. Acest lucru va dura ceva timp, dar odata ce contul a fost creat, puteti incepe imediat sa postati videoclipuri.
- In al doilea rand, odata ce ati postat primul videoclip (sau orice alt continut), acesta trebuie partajat cu prietenii si membrii familiei pe diferite platforme de socializare, cum ar fi Facebook sau Twitter, pentru a promova continutul online, precum si offline, prin partajarea in randul prietenilor/membrilor familiei care nu au inca acces la internet!
- Si in utimul rand, daca cuiva ii place videoclipul dvs., atunci el/ea va va urmari canalul, astfel incat toate videoclipurile viitoare de pe acest canal sa fie notificate automat ori de cate ori se incarca ceva nou, ceea ce asigura ca toata lumea este notificata si despre aceste actualizari!
Concluzie
Sper ca acest ghid te-a ajutat sa inveti cum sa faci publicitate pe TikTok. Este o platforma excelenta pentru brandurile si afacerile care doresc sa ajunga la un public mai tanar, asa ca merita sa o luati in considerare daca afacerea dvs. este una dintre ele!
Pingback: Adobe Premiere explicat in 6 pasi simpli - Artemir 💻
Pingback: Ce face un Creator de Continut in 2022 - Artemir 📢
Pingback: Viral TikTok ? Hai sa vezi cum poti face asta - Artemir