12 sfaturi care te vor ajuta sa-ti dezvolti afacerea pe Social Media

Social Media Artemir

Pentru a avea un exemplu/mentor, urmareste pagina de instagram dailyculture.ro!

Nu ducem lipsa de influenceri in social media, dar aceste sfaturi va vor ajuta sa va evidentiati din multime. Daca doriti sa aveti succes in social media – fie ca este vorba de Instagram, Twitter, Facebook sau orice alta platforma – va trebui sa tineti cont de cateva lucruri. Cel mai important este ca, continutul tau trebuie sa fie valoros si relevant pentru publicul pe care incerci sa il atingi.

Odata ce v-ati dat seama de acest lucru, incepeti sa experimentati cu strategii si sfaturi suplimentare pentru a va imbunatati continutul si a ajunge la mai multe persoane. Cu cat investiti mai mult timp si efort in eforturile dvs. pe social media, cu atat veti vedea rezultate mai bune in timp. Pare destul de simplu, dar daca urmati acesti pasi, va garantam ca succesul va urma!

Daca nu esti 100% tu insuti, publicul tau va vedea prin tine

Fii tu insuti. Daca nu esti 100% tu insuti, publicul tau va vedea prin tine.

Nu incercati sa fiti ceva ce credeti ca publicul dvs. doreste sau ca dvs. credeti ca ar trebui sa fiti. Amandoi stim cat de plictisitor este acest lucru!

Gaseste-ti nisa si dedica-te acesteia

Acesta este cel mai important pas din proces si nu este atat de simplu pe cat pare. Pentru ce vreti sa fiti cunoscut? Cu ce puteti contribui la lume?

  • Sunteti un expert intr-un anumit domeniu? Vin oamenii la tine pentru sfaturi sau informatii pe acel subiect? Daca da, atunci poate ca acolo se afla nisa ta (presupunand ca nu este deja ocupata).
  • Iti place sa gatesti, sa alergi, sa tricotezi sau altceva? Asigura-te ca nu exista alte pagini populare de social media dedicate in mod special hobby-ului tau inainte de a crea una proprie. In acest fel, atunci cand potentialii fani vor cauta online activitatea lor preferata, te vor gasi pe TINE si nu pe altcineva care este, de asemenea, pasionat de ceea ce face!

Posteaza continut care conteaza pentru publicul pe care l-ai construit

  • Postati continut care conteaza pentru publicul pe care l-ati construit.
  • Fiti consecvent si postati cu regularitate (despre care vom vorbi mai tarziu).
  • Fiti autentici, nu doar despre brandul dvs. ci si despre cine sunteti ca persoana.
  • Fiti voi insiva; nu incercati sa fiti altcineva sau sa va puneti o masca in scopuri de social media – se va vedea in orice, de la tipul de continut pe care il produceti, la modul in care este prezentat (sau nu), si chiar si in modul in care interactionati cu ceilalti, atat online, cat si offline!

Implica-te cu alti utilizatori de pe platforma.

De asemenea, puteti interactiona cu alti utilizatori de pe platforma. Raspundeti la comentariile acestora, dati like si comentati la postarile lor, folositi hashtag-uri pentru a gasi alti utilizatori cu interese similare si urmariti persoane cu aceleasi interese, astfel incat sa puteti intra in contact cu ele in viitor.

Testeaza idei noi si masoara-ti rezultatele

Pentru a fi un marketer de succes in social media, trebuie sa fii dispus sa testezi idei noi si sa masori rezultatele. Daca ceva nu functioneaza, trebuie sa analizati de ce nu a functionat, apoi sa incercati lucruri noi.

Daca ceva functioneaza, trebuie sa va dati seama cum functioneaza – de ce au raspuns oamenii? Ce puteti face in continuare?

De asemenea, trebuie sa tineti cont de faptul ca fiecare situatie este diferita. Unele abordari vor functiona pentru unele companii si nu pentru altele, sau chiar ar putea functiona diferit in functie de industria in care se afla afacerea dvs. (iar acest lucru se schimba si in timp!).

Utilizeaza hashtag-urile in mod strategic

Hashtag-urile sunt o modalitate excelenta de a va aduce continutul in fata publicului potrivit. De asemenea, acestea pot fi folosite ca o modalitate de a organiza conversatii in jurul unor subiecte specifice pe retelele de socializare, permitandu-va sa gasiti si sa va implicati cu persoane care, altfel, nu ar putea sti despre marca dvs.

Cu toate acestea, nu exista o strategie universala pentru utilizarea hashtag-urilor in social media. Ceea ce functioneaza pentru o companie s-ar putea sa nu functioneze la fel de bine pentru alta – si ceea ce a functionat ieri s-ar putea sa nu mai functioneze astazi! De aceea, este important sa dezvoltati o intelegere a modului in care functioneaza hashtag-urile in general inainte de a decide cum ar trebui sa se potriveasca in strategia dvs. de afaceri:

  • Cunoasteti care hashtag-uri vor atrage un public care se potriveste cu al dvs.
  • Folositi doar #hashtag-uri relevante in fiecare postare
  • Folositi numarul (sau tipul) adecvat de #hashtag-uri pentru fiecare postare

Pune in lumina alte persoane din comunitatea ta

Puteti face acest lucru prin evidentierea altor persoane din comunitatea dumneavoastra.

Evidentiati alte persoane din comunitatea dumneavoastra.

Impartasiti postarile lor, puneti-le intrebari si cereti-le sfatul, rugati-i sa scrie mesaje pentru dvs. sau sa va partajeze continutul (si viceversa).

Investeste in elemente vizuale si detalii de design de inalta calitate

  • Investiti in elemente vizuale si detalii de design de inalta calitate.

Asigurati-va ca imaginile pe care le postati sunt de inalta calitate si ca folositi o paleta de culori, un design, un stil, un font si o dispunere coerente. O tema consecventa este, de asemenea, importanta, deoarece le ofera oamenilor o idee despre ce sa se astepte de la brandul dvs. dupa ce au vazut doar o singura imagine de la acesta.

De exemplu: daca ai un blog de fotografie si stii ca de fiecare data cand cineva iti vede logo-ul se gandeste instantaneu “Imi place acest brand”, atunci de ce l-ai schimba? Mai bine ramai cu ceea ce functioneaza!

Imbunatateste-ti abilitatile de povestire

Cel mai bun mod de a invata sa spui povesti este sa studiezi povestile care au fost spuse. Cum functioneaza acestea? Ce tehnici folosesc? Raspunsurile se afla acolo, daca stii unde sa cauti. Iata cateva lucruri la care puteti fi atenti atunci cand analizati structura unei povesti:

  • Dezvoltarea unui arc de poveste
  • Construirea suspansului
  • Utilizarea dialogului
  • Utilizarea unui carlig (cum ar fi o intrebare de deschidere)
  • Folosirea de cliffhangers si rasturnari de situatie in punctele critice ale povestii (atunci cand doriti atentia cititorilor)
  • Oferind cititorilor ceva la care sa se gandeasca sau la care sa se gandeasca dupa ce termina lucrarea (chiar daca este doar o intrebare fara raspuns).

Nu te lua prea in serios

Nu poti fi amuzant sau caraghios daca nu te simti confortabil sa fii tu insuti. Daca brandul tau se bazeaza pe faptul ca esti sincer si autentic, atunci profita de asta. Nu va faceti griji cu privire la ceea ce cred ceilalti oameni despre asta – oricum nu este vorba despre ei! In schimb, concentreaza-te sa te distrezi cu continutul pe care il creezi.

Arata-te constant, chiar daca este vorba de contributii sau gesturi mici

Nu va lasati prea mult la voia intamplarii: Fiti mereu prezent, chiar daca este vorba de contributii sau gesturi mici.

In calitate de scriitor si editor, am vazut atat de multi oameni care nu inteleg cum functioneaza social media. Ei se gandesc la ea ca la o audienta masiva si se asteapta ca toata lumea sa fie interesata de tot ceea ce posteaza. Dar nu asa functioneaza social media. Trebuie sa fii consecvent in ceea ce priveste ceea ce impartasesti cu cei care te urmaresc pe fiecare platforma, fie ca este vorba de a posta o fotografie in fiecare zi sau de a impartasi link-uri cu publicul tau cel putin o data pe saptamana.

Nu va lasati coplesit de ideea de a avea mai multe platforme si conturi; concentrati-va doar pe a face un singur lucru bine, in loc sa va imprastiati pe mai multe platforme deodata.

Daca te concentrezi pe furnizarea constanta de continut valoros, va da roade in timp

Totul tine de consecventa. Daca va concentrati sa oferiti in mod constant continut valoros, va da roade in timp.

Calitatea continutului dvs. este cruciala si va poate face sau nu eforturile. Daca puneti la dispozitie gunoaie, oamenii nu vor fi interesati sa le citeasca sau sa le impartaseasca cu reteaua lor de prieteni si membri ai familiei.

Retineti ca furnizarea de valoare merge dincolo de ceea ce postati pe retelele de socializare; aceasta inseamna, de asemenea, sa fiti prezent in comunitate si sa interactionati cu persoanele care va urmaresc online.

Concluzie

Daca abia incepeti sa va construiti prezenta, concentrati-va pe crearea de continut de calitate si pe construirea unor relatii de durata. Evitati scurtaturile, cum ar fi cumpararea de adepti. Acestea nu va vor ajuta sa obtineti rezultatele pe care le doriti pe termen lung si ar putea chiar sa va afecteze brandul. Si nu uitati: cresterea in social media este un maraton, nu un sprint! Este nevoie de timp pentru a construi un public loial – dar merita.

Stefan Mirea

2 thoughts on “12 sfaturi care te vor ajuta sa-ti dezvolti afacerea pe Social Media”

  1. Pingback: De ce conteaza impactul social al brandului tau - Artemir 🔥

  2. Pingback: 7 moduri de a va promova afacerea online pe Tiktok - Artemir 🔥

Comments are closed.