6 pasi simpli pentru a va promova afacerea prin Google ADS

promovare-google-ads

Daca sunteti proprietarul unei afaceri mici, anunturile de cautare Google va pot ajuta sa va orientati catre publicul ideal si sa va dezvoltati afacerea. Dar configurarea campaniilor de unul singur poate fi derutanta – si costisitoare – daca nu stiti ce faceti. Pentru a va ajuta, am subliniat cei cinci pasi pentru a incepe cu campaniile de cautare Google Ads. Urmand acesti pasi, veti avea o campanie publicitara eficienta care va va economisi timp si bani.

Identificati-va publicul

Pentru a crea o campanie eficienta de anunturi Google, trebuie sa stiti cine este publicul dumneavoastra. Puteti face acest lucru folosind:

  • Interogari de cautare.
  • Date demografice.
  • Interesele si subiectele.

Vreti sa fiti cat mai specific posibil atunci cand vine vorba de cei carora le faceti marketing, dar asta nu inseamna ca ar trebui sa exagerati cu directionarea tuturor lucrurilor care ar putea interesa pe cineva din industria sau nisa dvs. de piata. Cheia aici este gasirea echilibrului corect intre a fi prea larg sau prea ingust in abordarea ta, astfel incat sa intelegi bine cine anume este cel care va primi anunturile tale pe Google Search si/sau videoclipurile YouTube (daca este cazul).

Determinati-va bugetul

Determinati-va bugetul. Inainte de a incepe, trebuie sa stiti cati bani aveti la dispozitie pentru campanie. Veti crea un buget pe baza sumei de bani sau a timpului pe care doriti sa o investiti in campaniile Google Ads si a expunerii pe care acestea o pot genera. Urmatorii factori trebuie luati in considerare atunci cand va stabiliti bugetul:

  • Cate persoane doresc sa ating? Daca aveti o audienta mica, cu o distributie geografica foarte limitata, atunci este posibil ca publicitatea sa nu fie potrivita pentru afacerea dvs. Pe de alta parte, daca produsul dvs. se adreseaza unei game demografice largi (de exemplu, un medicament pentru alergii), atunci ar putea merita sa cheltuiti mai multi bani pentru o campanie publicitara mai ampla, care sa ajunga la mai multi clienti din mai multe tari..
  • Cat sunt dispus sa cheltuiesc pe click? Acest lucru va depinde de faptul daca anunturile dvs. sunt configurate sau nu ca anunturi de tip pay-per-click (PPC) sau promotii de tip cost-per-actiune (CPA).O campanie PPC inseamna ca agentii de publicitate platesc doar atunci cand cineva face clic pe anuntul lor si le viziteaza site-ul web; anunturile CPA apar alaturi de rezultatele cautarilor organice si vin cu costuri legate doar daca cineva finalizeaza o actiune, cum ar fi efectuarea unei programari sau inscrierea pentru ceva.De exemplu, daca vand covorase de yoga in Amazon Prime Day si vreau ca produsele mele sa fie prezentate in mod proeminent in rezultatele cautarilor in jurul acelei perioade, astfel incat cat mai multi oameni sa le vada – dar nu-mi pasa prea mult de cat de mult se gandeste fiecare persoana sa cumpere unul inainte de a da click – atunci utilizarea anunturilor CPC ar avea probabil sens, deoarece nu ar exista neaparat taxe suplimentare asociate cu aceste tipuri de materiale de marketing.

Alegeti locurile de plasare a anunturilor

Puteti alege unde sa va plasati anunturile.

Cu campaniile de cautare Google, puteti viza urmatoarele:

  • locatii specifice. Atunci cand configurati o campanie de cautare Google, vi se va cere sa alegeti un interval de locatii din lista de tari sau regiuni in care vor fi afisate anunturile dvs.
  • Date demografice specifice. Puteti alege audiente in functie de sex, grupe de varsta, venituri din gospodarie si parinti cu copii acasa – sau puteti combina aceste caracteristici impreuna pentru a crea tipuri de utilizatori mai specifice (de exemplu: “femei cu varsta cuprinsa intre 25 si 40 de ani care citesc bloguri pentru parinti”). De asemenea, puteti exclude anumite grupuri de la vizualizarea anuntului dvs. prin excluderea anumitor categorii demografice sau prin excluderea tuturor persoanelor care nu cauta in prezent ceva legat de ceea ce promovati.
  • Interese specifice (aka targetare prin cuvinte cheie). Daca cineva a cautat ceva legat de ceva suficient de mult incat sa declanseze un anunt ca acesta afisat de algoritmul Google (fara sa fi dat clic pe el mai intai), atunci este posibil ca aceasta persoana sa fie interesata de serviciul sau produsul pe care il promovati! Targetarea prin cuvinte cheie permite agentilor de publicitate care doresc ca anunturile lor sa fie afisate numai atunci cand clientii potentiali cauta in mod activ un termen specific legat de produsul/compania la care se face publicitate.

Creati-va anunturile

Pentru a va crea anunturile, utilizati instrumentul de creare a anunturilor de la Google. Puteti alege dintr-o varietate de sabloane optimizate pentru diferite tipuri de cuvinte cheie sau puteti incepe de la zero.

Cand sunteti gata sa creati un anunt, urmati acesti pasi:

  • Alegeti un obiectiv de campanie si un buget. Setarile campaniei dvs. determina cat sunteti dispus sa cheltuiti pentru fiecare clic (costul pe clic), de cate ori va fi afisat un anunt inainte de a se opri (bugetul zilnic) si daca anunturile dvs. ar trebui sa fie difuzate numai in anumite momente (ora din zi). De asemenea, puteti seta ajustari ale ofertelor pentru anumite zile sau, in general, pentru anumite locatii (obiective geografice). Daca afacerea dvs. vinde produse cu cicluri de cerere sezoniere – de exemplu, costume de Halloween in octombrie – este posibil sa doriti sa ajustati ofertele in functie de sezonalitate, astfel incat sa nu irositi bani afisand anunturi atunci cand oamenii nu sunt inca interesati sa cumpere de la dvs.
  • Creati una sau mai multe campanii in reteaua de afisare cu diferite optiuni de targetare bazate pe prioritati precum locatia, tipul de dispozitiv si interesele publicului, care ajuta la imbunatatirea relevantei pentru potentialii clienti care viziteaza site-uri web prin intermediul retelei de afisare, dar care nu cauta neaparat in mod special ceva legat direct inapoi in site-urile din industria lor de nisa.”

Configurati si gestionati campania dvs. publicitara

Dupa ce v-ati configurat campania, Google Ads o va rula pentru dvs. Pentru a monitoriza performanta acesteia:

  • Conectati-va la tabloul de bord Google Analytics.
  • Consultati sectiunea “Publicitate” din meniul din stanga. Veti vedea o lista a campaniilor publicitare care au fost rulate recent, impreuna cu informatii despre cate impresii a avut fiecare campanie si care a fost costul mediu per clic (CPC). Dati clic pe oricare dintre aceste campanii pentru a vedea mai multe detalii despre modul in care a performat fiecare anunt in parte in ceea ce priveste clicurile si conversiile.

Pentru a monitoriza performanta contului dvs. AdWords:

  • Intrati in contul dumneavoastra AdWords la https://www.google.com/ads/.
  • Mergeti la “Campanii” > selectati una sau mai multe campanii > faceti clic pe “Performanta”. In fila Performance (Performanta) sunt afisate informatii precum numarul de clicuri primite de o campanie si daca acestea au dus la conversii (sau nu).

De retinut: Campaniile de cautare Google pot fi foarte eficiente daca le abordati cu atentie

Daca abordati campaniile de cautare Google cu o mentalitate conservatoare, acestea pot fi o sursa puternica de noi afaceri. Cel mai important lucru de retinut este faptul ca cautarile Google sunt mai mult decat cuvinte cheie si linkuri – sunt, de asemenea, despre intentie. Atunci cand cineva efectueaza o cautare pe Google, cauta informatii specifice; astfel, atunci cand apareti in rezultatele lor ca raspuns la intrebarea sau nevoia lor, este ca si cum ati castiga la loto!

Concluzie

Cand vine vorba de comercializarea companiei dvs. prin intermediul anunturilor de cautare Google, trebuie sa incepeti cu o strategie solida. Ganditi-va la cuvintele-cheie care vor functiona cel mai bine pentru dvs., cunoasteti-va in detaliu publicul si bugetul si apoi alegeti cu intelepciune plasamentele. Bineinteles, cel mai important lucru este sa urmariti intotdeauna ce functioneaza si ce nu functioneaza, astfel incat sa puteti face ajustarile necesare.

Stefan Mirea

2 thoughts on “6 pasi simpli pentru a va promova afacerea prin Google ADS”

  1. Pingback: Cum functioneaza de fapt reclamele pe Facebook - Artemir 🔥

  2. Pingback: 7 metode prin care iti poti Promova Site-ul Web - Artemir 🔥

Comments are closed.