Cum sa faci SEO pe Facebook

Facebook-SEO-optimization

Facebook este o retea sociala foarte populara si are potentialul de a genera mult mai mult trafic pentru afacerea dumneavoastra. Ca atare, puteti folosi optimizarea SEO pe Facebook pentru a obtine mai multi vizitatori pe site-ul dvs. web. Cu toate acestea, daca se face in mod incorect sau fara cunostinte adecvate despre modul in care functioneaza motoarele de cautare, acest lucru ar putea fi un exercitiu inutil; din fericire pentru dvs. insa, am alcatuit acest ghid astfel incat sa nu trebuiasca sa pierdeti timp incercand lucrurile orbeste! In acest articol vom acoperi cativa pasi de baza care va vor ajuta sa va optimizati titlul paginii de Facebook, precum si sa va completati imaginea de profil cu cuvinte cheie si descrieri relevante. De asemenea, va vom arata cum adaugarea de link-uri in actualizarile biografice ajuta la imbunatatirea implicarii utilizatorilor care le viziteaza prin intermediul fluxurilor de stiri.

Optimizarea titlului paginii de facebook

Cel mai important lucru de care trebuie sa tineti cont atunci cand va scrieti titlul paginii de Facebook este ca acesta trebuie sa fie scurt si descriptiv. O buna regula de baza pentru lungime este ca nu doriti sa depasiti 80 de caractere, deoarece acest lucru va face ca linia sa se infasoare pe dispozitivele mobile, ceea ce inseamna ca utilizatorii nu o vor vedea in intregime.

Atunci cand elaborati un titlu pentru pagina dvs. de Facebook, incercati sa folositi cuvinte cheie legate de afacerea dvs. sau de numele companiei – acest lucru ii va ajuta pe oameni sa va gaseasca atunci cand va cauta pe Facebook. De exemplu, daca as crea o pagina de Facebook numita “The SEO Company”, as folosi cuvantul cheie “seo” in titlu (si, eventual, in alte locuri). In plus, asigurati-va ca nu folositi majuscule sau semne de punctuatie, cum ar fi virgule sau puncte la sfarsitul fiecarui cuvant; aceste tipuri de caractere tind nu numai sa distraga atentia de la ceea ce se spune, ci si sa faca sa para cu totul altceva (de exemplu, “Compania SEO”).

Optimizarea imaginii de profil de pe facebook

  • Asigurati-va ca fotografia de profil este clara si vizibila
  • Asigurati-va ca imaginea de profil este in concordanta cu brandul dvs.
  • Asigurati-va ca este bine luminata
  • Evitati dezordinea in fundal (de exemplu, nu aveti o cladire de birouri in fundal daca vindeti legume organice)
  • Asigura-te ca nu este prea mica

Completati pagina de afaceri de pe facebook si adaugati o fotografie de coperta

Primul lucru pe care doriti sa il faceti este sa va creati o pagina de afaceri pe Facebook. Aceasta este o modalitate excelenta de a va construi brandul si de a va promova afacerea in social media.

Pentru a va configura pagina de Facebook, faceti clic pe fila “Business” din partea de sus a oricarei pagini si selectati “Create Page” din meniul derulant. Introduceti toate informatiile necesare, inclusiv un titlu si o descriere pentru compania dvs. De asemenea, puteti alege daca doriti sau nu sa includeti fotografii sau videoclipuri in designul profilului dvs. facand clic pe “Cover Photo” (Fotografie de coperta) chiar sub locul unde scrie “About this Page” (Despre aceasta pagina) in partea stanga a acestei ferestre.

In continuare, incarcati o fotografie de coperta care sa atraga atentia si care este relevanta pentru afacerea dvs.
Dimensiunea recomandata pentru o experienta optima este de 1500 x 1500 pixeli si trebuie sa fie incarcata in format .png sau .jpg

Optimizati biografia pe facebook

  • Optimizeaza-ti biografia de pe Facebook
  • Adaugati linkuri catre site-ul dvs. web si profilurile din retelele sociale
  • Adaugati un link catre locatia dvs., numele afacerii si adresa de e-mail

Folositi linkuri in bio si in postari

  • In biografie, includeti linkuri catre site-ul dvs. web si conturile de social media.
  • In postari, includeti linkuri catre continutul pe care il partajati.

Folositi cuvinte cheie importante in tot profilul dvs.

Este important sa folositi cuvinte-cheie in tot profilul dumneavoastra.

> Folositi cuvinte cheie in descrierea, rezumatul si numele profilului dumneavoastra:

  • Descrierea profilului
  • Rezumatul profilului (optional)
  • Numele profilului

Creati videoclipuri pe facebook pentru a imbunatati implicarea cu publicul

Exista multe moduri in care puteti utiliza videoclipurile de pe Facebook pentru a va implica publicul si pentru a va imbunatati implicarea.

  • Folositi-le pentru a va promova afacerea. In acest fel, un videoclip care explica modul in care faceti ceva sau ce fel de servicii oferiti poate ajuta oamenii sa inteleaga ce anume face ca firma dvs. sa fie atat de grozava. De asemenea, puteti posta videoclipuri despre anumite evenimente sau sarbatori, astfel incat oamenii care au vrut sa cumpere de la dumneavoastra, dar nu au facut-o inca, sa vada acest lucru atunci cand verifica cele mai recente stiri din feed-ul lor de Facebook.
  • Folositi-le pentru a obtine mai multe vizualizari pe pagina dvs. de Facebook. Atunci cand cineva urmareste unul dintre aceste videoclipuri, va putea vedea si toate celelalte postari din cronologia sa (inclusiv cele care prezinta produse). Acest lucru ajuta ca oamenii sa revina in fiecare zi – si creste expunerea pentru companiile care doresc ca anunturile lor sa fie vazute pe scara larga de catre potentialii clienti!

Optimizarea SEO pe Facebook nu este atat de complicata pe cat ati putea crede

SEO pe Facebook nu este atat de complicat pe cat ati putea crede. Cel mai important lucru cand vine vorba de SEO este folosirea cuvintelor cheie in postarile, profilul, fotografia de coperta si oriunde altundeva unde acestea sunt relevante. De asemenea, puteti include link-uri in biografia si postarile dvs. pentru a-i ajuta pe oameni sa gaseasca mai multe informatii despre afacerea dvs. online.

Pentru a va optimiza pagina de afaceri de pe Facebook pentru motoare de cautare precum Google si Bing (si pentru utilizatorii care le folosesc), asigurati-va ca completati toate informatiile pentru fiecare sectiune a paginii, astfel incat clientii sa poata afla mai multe despre ceea ce faceti, cine sunteti si cum va pot contacta. Daca este posibil, includeti aici si cuvinte cheie! Asigurati-va ca atunci cand oamenii va viziteaza site-ul web de pe Facebook (sau de pe orice alta platforma sociala) sunt trimisi direct inapoi aici, asa ca asigurati-va ca nu exista redirectionari in spatele scenei care ar putea deruta vizitatorii care cauta ceva anume la prima lor vizita…

Concluzie

Exista mai multe modalitati de optimizare a paginii de Facebook si a postarilor. Este important sa folositi cuvinte cheie in profilul dvs. de afaceri de pe Facebook, sa folositi linkuri in biografie si in postari, sa completati profilul cu informatii relevante despre compania dvs. si sa fiti creativi cu imaginile. De asemenea, ar trebui sa luati in considerare crearea de videoclipuri pe Facebook, deoarece acestea reprezinta o modalitate excelenta de a va implica cu publicul.

Stefan Mirea

1 thought on “Cum sa faci SEO pe Facebook”

  1. Pingback: Cum sa faci SEO in 8 pasi simpli - Artemir

Comments are closed.