Cum mi-am ales publicul tinta pe baza unor principii

cum sa-ti alegti publicul tinta Artemir

Pentru a avea un exemplu/mentor, urmareste pagina de instagram dailyculture.ro!

Ai o idee excelenta pentru un articol pe blog. Te-ai documentat, scrii din experienta, iar acum este momentul sa o impartasesti cu lumea. Dar la cine anume vrei sa ajungi cu acest articol? Cui i s-ar parea interesant acest subiect? Daca ti-as spune ca exista mai multe moduri de a-ti defini publicul tinta? In aceasta postare, vom trece in revista cum sa va alegeti publicul tinta pentru orice tip de continut – nu doar pentru postarile de pe blog!

Despre ce scrieti?

Deci, despre ce scrieti?

Nu poti incepe sa scrii despre orice si sa te astepti sa functioneze. Daca nu aveti o idee clara despre ce vrea sa citeasca publicul dumneavoastra tinta, atunci nu va avea niciun rost sa scrieti nimic.

Exista trei intrebari simple care va pot ajuta sa va dati seama ce subiecte au cel mai mult sens pentru publicul dumneavoastra:

  • Despre ce imi place sa scriu?
  • Despre ce ma pricep sa scriu?
  • Ce subiecte cunosc foarte bine (si, prin urmare, voi putea scrie cu incredere)?

Exista o piata suficient de mare pentru subiectul sau nisa dumneavoastra?

Inainte de a incepe sa scrieti, trebuie sa decideti cine doriti sa va citeasca continutul (publicul tinta). Cel mai bun mod de a face acest lucru este sa va definiti publicul tinta. Ce vor gasi ei util? Cum vor reactiona daca il vor citi?

Daca nu exista o piata suficient de mare pentru ceea ce scrieti (sau daca nu exista multi oameni carora sa le pese), atunci poate fi timpul sa va reconsiderati abordarea sau sa gasiti un alt subiect cu totul diferit.

Cum este personalitatea ta?

Aceasta este o intrebare importanta, pentru ca va va ajuta sa restrângeti tipul de persoane pe care doriti sa le vizati. De exemplu, daca sunteti o persoana timida, careia nu-i place sa vorbeasca cu strainii sau sa cunoasca oameni noi, atunci un site de intâlniri s-ar putea sa nu fie cel mai bun loc pentru afacerea dvs. In schimb, poate doriti sa luati in considerare directionarea afacerilor care ofera produse si servicii pentru persoanele introvertite.

Iata câteva intrebari pe care vi le puteti pune:

  • Care sunt interesele mele?
  • Am hobby-uri? Daca da, ce fel de lucruri imi place sa fac cel mai des?
  • Care sunt obiectivele mele in viata in acest moment?

Ce tipuri de lucruri sper sa realizez peste 5 ani, 10 ani si 20 de ani (nu doar obiective legate de cariera, ci si obiective personale)?

Imi doresc succesul financiar mai mult decât orice altceva? Sau as prefera sa ma straduiesc mai degraba sa stabilesc legaturi mai semnificative cu alti oameni prin munca mea (de exemplu, voluntariat). Cât de importante sunt aceste valori atunci când decidem unde/cât de mult timp ne dedicam carierei in fiecare zi)?

Pretuim cu orice pret implicarea in comunitate in detrimentul oportunitatilor de avansare in cariera?!

Cum iti poti gasi publicul online?

  • Social media
  • Motoare de cautare
  • Forumuri
  • Liste de e-mail/newsletters/bloguri si alte site-uri web cu inscrieri prin e-mail, in special de la publicul tinta. Acestea sunt, de asemenea, locuri bune pentru a va promova afacerea sau produsul.
  • Anunturi pe site-uri web cu trafic ridicat care au un numar mare de cititori, mai ales daca cititorii site-ului (facand parte din posobilul public tinta) sunt interesati de tipul de afacere pe care il promovati. De exemplu, daca vindeti echipamente de golf, atunci faceti publicitate pe site-uri precum Golf Digest si The Golf Channel.

Daca exista si alte modalitati la care va puteti gândi, atunci adaugati-le si pe acestea!

Concentrarea asupra modului in care sa va adresati acestui public

Odata ce v-ati dat seama care este publicul tinta, va puteti concentra asupra modului in care va adresati acestui public. Iata câteva lucruri de care trebuie sa tineti cont:

  • Scrieti pentru publicul dumneavoastra, nu pentru dumneavoastra.
  • Sa scrieti pentru publicul dumneavoastra, nu pentru seful dumneavoastra.
  • Scrieti pentru publicul dumneavoastra, nu pentru prieteni sau membri ai familiei carora nu le pasa cu adevarat de ceea ce scrieti.
  • Daca o pisica ar citi continutul acestui articol, l-ar intelege macar? (Probabil ca nu.)

Concluzie

Alegerea audientei este primul pas pentru a incepe un blog. Este important sa stiti clar cui vreti sa ajungeti si de ce, pentru ca acest lucru va modela modul in care veti scrie pentru ei. De asemenea, va ajuta sa va asigurati ca blogul dvs. nu este doar o camera de ecou – este un loc in care oamenii pot auzi ceea ce au nevoie sa auda si din alte surse.

Stefan Mirea