Pentru a avea un exemplu/mentor, urmareste pagina de instagram dailyculture.ro!
Este super tare ca vrei sa incepi un canal YouTube. Dar, mai intai, sa lamurim un lucru: nu este o sarcina usoara. Va fi nevoie de ceva timp si de o buna parte din pasiune pentru a veni cu un continut grozav pe care publicul tau il va iubi. Cu toate acestea, asta nu inseamna ca nu merita sa o urmariti. Daca te tii de ea, totul va merita in cele din urma! Iata ghidul nostru despre cum sa creezi un canal YouTube de succes, pe care oamenii adora sa-l urmareasca
Cuprins
Intra in mintea publicului tau
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru a avea succes cu un canal YouTube este sa intri in mintea publicului tau. Trebuie sa intelegi ce vor sa vada, ce nu vor sa vada si ce ii intereseaza. Acest lucru te va ajuta sa te concentrezi pe crearea de continut care se aliniaza cu ceea ce cauta spectatorii tai.
Nu exista o formula universala pentru cat de des sau cat de lungi ar trebui sa fie videoclipurile. Depinde de tipul de public pe care il aveti; unii oameni prefera videoclipurile scurte, in timp ce altora le plac cele lungi. Lungimea continutului depinde, de asemenea, de faptul daca este educational sau bazat pe divertisment (sau ambele). Cheia aici este ca, chiar daca cineva afla despre canalul dvs. si urmareste doar un singur videoclip, va reveni din nou daca i-a placut si l-a gasit suficient de util sau interesant!
Faceti o cercetare a cuvintelor cheie
Efectuati o cautare prin cuvinte cheie.
Google AdWords Keyword Planner este o modalitate excelenta de a afla ce cauta oamenii si cat de multa concurenta exista pentru acei termeni. In plus, este gratuit! Trebuie doar sa introduceti cuvintele cheie pe care doriti sa le vizati (puteti folosi aceasta lista) si sa bifati “sugestii de cautare” in partea de jos a paginii de rezultate. Folositi aceste informatii pentru a veni cu idei noi despre ce tipuri de titluri, etichete sau descrieri ar functiona bine atunci cand sunt asociate cu fiecare cuvant cheie.
Utilizarea instrumentului gratuit al Google AdWords va poate ajuta sa identificati alti termeni relevanti pe care oamenii ii pot folosi atunci cand cauta informatii despre domeniul dvs. tematic – dar pe care nu ii folosesc neaparat in interogarile de cautare propriu-zise – precum si sa gasiti subiecte conexe in cadrul unor categorii similare care ar putea fi mai potrivite pentru strategia dvs. de continut decat cautarile generale precum “YouTube” sau “video”.
Un mod simplu de a va asigura ca videoclipurile dvs. nu se pierd in aceasta mare de optiuni este sa le faceti foarte specifice: Ganditi-va ce ar cauta cineva daca ar dori exact ceea ce este oferit aici in loc de doar “videoclipuri”.
Creati un scenariu video cu bullet points
Atunci cand ai un plan si stii ce vrei sa spui, este mai usor sa vorbesti in fata camerei. Scenariul ar trebui sa includa:
- O scurta introducere
- Punctele principale (despre ce veti vorbi)
- Orice fapte sau anecdote care sa va sustina si care sa va ilustreze punctele de vedere
- O concluzie
Filmati-va ecranul (daca este cazul)
Daca sunteti interesat sa inregistrati ecranul, exista mai multe optiuni. Prima este sa folositi un software de capturare a ecranului, cum ar fi Camtasia (pe care il folosesc eu), care va va costa 200 de dolari pentru versiunea de baza. Puteti incerca, de asemenea, Jing sau ScreenFlow, ambele mai putin costisitoare si care au la dispozitie versiuni de incercare gratuite. O alta optiune este sa folositi o camera web si un microfon pentru a va inregistra in timp ce vorbiti prin difuzoarele computerului; in acest fel, oamenii pot auzi cum suna cand cineva vorbeste intr-un microfon in timp ce se uita la ei pe YouTube sau Twitch.
Cea mai eficienta metoda este sa folositi simultan atat o camera web, cat si audio de la difuzoarele computerului dumneavoastra – dar acest lucru necesita achizitionarea de echipamente suplimentare si ar putea fi mai dificil pentru cei care sunt mai putin priceputi la tehnologie decat altii!
Treceti rapid la subiect
Oamenii nu vor sa se plictiseasca, asa ca nu le irositi timpul. Fiti concis, mergeti la subiect si transmiteti rapid mesajul. Nu va fie teama sa scurtati daca este nevoie sau sa omiteti unele informatii daca nu sunt importante.
Cu cat puteti face videoclipurile mai scurte fara sa pierdeti niciunul dintre punctele cheie, cu atat este mai probabil ca oamenii sa ramana si sa le urmareasca pana la final.
Creati o miniatura video care sa opreasca oamenii din drum
Acesta este un pas crucial, deoarece miniatura este ceea ce vor vedea oamenii inainte de a face clic pe videoclipul tau. Daca nu aveti o miniatura care sa atraga atentia, este foarte probabil sa pierdeti din prima spectatorii.
Doriti ca miniatura sa fie relevanta pentru videoclipul dvs. si, in acelasi timp, sa atraga atentia si sa fie usor de privit. Acest lucru ii va ajuta pe telespectatori sa fie interesati de ceea ce oferiti si ii va face sa doreasca mai multe informatii despre aceasta. Daca nu gasesc ceea ce cauta, este posibil sa dea clic pe ea fara sa vizualizeze continutul dvs.!
Exista mai multe modalitati de creare a miniaturilor pentru videoclipurile YouTube, inclusiv utilizarea fotografiilor din stoc sau a modelelor grafice disponibile online; utilizarea de text, cum ar fi “faceti clic aici”; utilizarea atat a textului, cat si a graficii impreuna; sau chiar crearea unei fotografii complet noi de la zero utilizand Photoshop sau un alt program precum Gimp care are o functionalitate similara (dar nu vom intra in detalii despre cum functioneaza acest lucru aici).
Intelegeti cum functioneaza SEO pe YouTube
Trebuie sa intelegi cum functioneaza SEO pe YouTube.
Acesta este procesul de optimizare a titlului, a descrierii, a etichetelor si a miniaturilor videoclipului dvs. pentru a va ajuta sa apareti in rezultatele cautarilor.
SEO este important pentru a va ajuta videoclipul sa se claseze mai bine in rezultatele cautarii pe YouTube.
Intelegeti cum sa intelegeti cum se face YouTube: Incheie-ti videoclipurile cu un apel la actiune
YouTube este o platforma sociala, ceea ce inseamna ca trebuie sa fii pregatit sa interactionezi cu spectatorii tai. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este sa folosesti apeluri la actiune (CTA) la sfarsitul videoclipurilor tale. CTA-urile sunt instructiuni simple care ii incurajeaza pe spectatori sa actioneze asupra videoclipului – cum ar fi abonarea sau comentariile, partajarea prin intermediul retelelor sociale sau inscrierea in lista dvs. de e-mail.
Puteti utiliza CTA-uri in doua moduri: la sfarsitul fiecarui videoclip si in timpul unui segment “outro” care se reda la fiecare cateva minute pe parcursul unui videoclip mai lung.
Trimiteti o notificare prin e-mail abonatilor atunci cand publicati un videoclip nou si incurajati-i sa interactioneze
Trimiteti o notificare prin e-mail abonatilor atunci cand publicati un nou videoclip si incurajati-i sa interactioneze.
Pe YouTube, exista multe modalitati de a obtine abonati si vizualizari pentru videoclipurile dvs. O modalitate este trimiterea unei notificari prin e-mail catre abonati atunci cand publicati un nou videoclip. Puteti utiliza aceasta metoda si pe alte platforme, cum ar fi Instagram sau Facebook, unde este posibil sa aveti mai multi adepti decat pe YouTube. Acest lucru va va permite sa obtineti mai multa expunere, deoarece majoritatea oamenilor isi verifica e-mailurile in fiecare zi, dar nu intra neaparat pe site-urile de socializare in fiecare zi, cu exceptia cazului in care sunt pe telefon sau pe computer chiar in acel moment!
Incurajati interactiunea in cadrul sectiunii de comentarii de pe pagina canalului dumneavoastra, astfel incat spectatorii sa fie incurajati sa comenteze ce si-ar dori in videoclipurile viitoare, precum si sa le impartaseasca cu prietenii care ar putea fi interesati sa le vada si ei – acest lucru inseamna mai multa expunere, ceea ce echivaleaza cu mai multe oportunitati de implicare si prin intermediul link-urilor partajate!
Nu uitati, consecventa este esentiala! Asadar, asigurati-va ca postati in mod regulat
Consecventa este cheia! Asadar, asigurati-va ca postati cu regularitate. (De doua ori pe saptamana este ideal.) Va trebui sa postati cel putin o data la doua zile, dar cel mai bine este sa postati de doua sau chiar de trei ori pe zi pentru o crestere maxima. Postarea o data la patru zile poate parea putin, dar, in timp, aceste mici lacune se vor aduna, iar canalul tau va avea mai putina expunere.
Iata cum se face
- Efectuati o cercetare a cuvintelor cheie.
- Creati un script.
- Filmeaza-ti ecranul.
- Treceti rapid la subiect.
- Creati o miniatura video si asigurati-va ca este clar ce incercati sa spuneti in acea miniatura!
- Intelegeti cum functioneaza SEO pe YouTube, inclusiv modul in care se refera la etichetele de pe videoclipurile dvs., precum si la cuvintele cheie din fiecare videoclip in parte. De asemenea, puteti utiliza etichete bazate pe lucruri precum lungimea (de exemplu, “forma lunga” sau “scurta”) sau orice altceva are sens pentru canalul/videoclipurile dvs. – asigurati-va doar ca faceti ceva cu ele! Vei dori ca oamenii sa caute diferite tipuri de continut daca vrei ca acestia sa urmareasca prea des orice fel de continut de la tine … . ceea ce ne aduce din nou in jurul valorii de: foloseste SEO cu intelepciune aici! Este demn de remarcat faptul ca utilizarea inteleapta a cuvintelor cheie nu inseamna doar a fi cuprinzator; exista si alte considerente, cum ar fi sa va asigurati ca se potrivesc in mod natural in fluxul conversatiei, in timp ce suna natural (adica, nu exagerati cu ele). Totusi, cand toate celelalte esueaza? Ramai la ceea ce ti se pare corect 🙂
Concluzie
Sper ca aceasta postare te-a ajutat sa intelegi cum sa creezi un canal YouTube de succes. Procesul poate fi dificil, dar rezultatul va merita intotdeauna. Daca ti-a placut aceasta postare, te rugam sa o distribui cu prietenii si familia ta pe retelele de socializare! Mi-ar placea sa am vesti de la tine: Care sunt alte sfaturi despre cum sa creezi un canal YouTube de succes?
Pingback: Cum a ajuns Youtube de la esec la succes - Artemir