Ce este un creator de continut sau influencer in zilele noastre?

Creator de continut Artemir

Cine sunt oamenii care se afla in spatele tuturor videoclipurilor, meme-urilor si continutului tau preferat? Raspunsul este: creatorii de continut. Creatorii de continut sunt persoane care creeaza produse si servicii de informare pentru diverse industrii, cum ar fi divertismentul, moda, alimentatia etc. Acestia au o prezenta online prin intermediul canalelor de socializare precum YouTube sau Instagram si pot ajunge la milioane de oameni din intreaga lume cu munca lor. In acest articol vom explora ce fac creatorii de continut in lumea de astazi, ce inseamna ei pentru economia noastra si cum pot beneficia de tehnologia inteligentei artificiale (AI). Cat si de un logo vectorial pentru a se identifica mai usor cu publicul.

Un creator de continut este o persoana care creeaza informatii, produse, servicii si experiente menite sa atraga si sa implice un public online

Orice creator de continut, este o persoana care creeaza informatii, produse, servicii si experiente. Acestea sunt concepute pentru a atrage si a atrage un public online. Asadar, acesta poate fi orice, de la YouTuberul tau preferat pana la copywriterul care a creat cuvintele de pe aceasta pagina.

Nu exista un traseu de cariera prestabilit pentru creatorii de continut (desi unele persoane urmeaza cursuri in domenii precum marketing sau media digitala). In loc sa urmeze un traseu traditional in aceasta industrie – de exemplu, lucrand la o agentie sau la o editura – majoritatea oamenilor incep prin a-si crea propriul continut si a-l impartasi cu oricine cred ca ar putea fi interesat de el: prieteni, familie, colegi… oricine!

In ceea ce priveste social media si marketingul, creatorii de continut se specializeaza, de obicei, intr-un anumit tip de continut

Cand vine vorba de social media si marketing, creatorii de continut se specializeaza de obicei intr-un anumit tip de continut. Acest lucru se datoreaza faptului ca diferite tipuri de continut vor rezona mai mult cu publicul dumneavoastra. De exemplu, daca publicul dvs. tinta este reprezentat de mileniali si creati o campanie de influentare pentru un brand de machiaj, v-ati putea concentra pe videoclipuri de gatit sau pe tutoriale de frumusete. Daca este vorba de femei mai in varsta care sunt interesate de branduri de moda de lux, atunci ai crea videoclipuri legate de stil.

Tipul de continut pe care il realizeaza creatorii depinde de interesele si hobby-urile lor. Unii posteaza imagini din viata personala, in timp ce altii isi impartasesc expertiza cu proiecte de bricolaj sau rutine de fitness (sau orice altceva le trece prin cap).

creator de continut poate fi de la YouTuberul tau preferat sau comediantul preferat de pe Instagram pana la copywriterul care a creat cuvintele de pe aceasta pagina

Creatorii de continut poate fi oricine, de la YouTuberul tau preferat sau comediantul tau preferat de pe Instagram pana la copywriterul care a creat cuvintele de pe aceasta pagina. Un creator de continut poate fi oricine care creeaza informatii, produse, servicii si experiente menite sa atraga si sa implice un public online.

Creatorii de continut sunt persoane care isi folosesc creativitatea si expertiza pentru a dezvolta continut unic, relevant pentru o gama larga de audiente. Crearea de continut implica crearea de materiale, cum ar fi un site web sau o postare pe blog; productie video; dezvoltare de software; jocuri; campanii de social media; publicitate etc. – orice lucru care ofera valoare pentru altii!

Cresterea popularitatii videoclipurilor si noile oportunitati

Videoclipul este cel mai popular tip de continut pe retelele de socializare si este, de asemenea, cel mai simplu mod de a comunica un mesaj. Puteti utiliza videoclipuri pentru a:

  • Sa comunicati mesajul marcii dvs. si sa vindeti produse sau servicii
  • Cresterea notorietatii marcii

Atunci cand utilizati un videoclip ca parte a strategiei dvs. de marketing, acesta va fi mai eficient pentru fiecare obiectiv decat orice altceva. Videoclipul este mai captivant decat orice alt tip de continut – si s-a demonstrat ca oamenii sunt dispusi sa petreaca pana la 36% mai mult timp vizionand videoclipuri decat citind un text! Asta inseamna ca, daca realizati un videoclip educational de produs pentru afacerea dvs., ati putea dubla sau tripla vanzarile in comparatie cu alte tipuri de campanii de marketing!

Ascensiunea inteligentei artificiale si a invatarii automate va schimba ceea ce inseamna sa fii un creator

Pentru a intelege modul in care AI va transforma crearea de continut, este important sa ne uitam la ceea ce ii face pe oameni sa fie buni la crearea de continut in primul rand. Cele trei caracteristici principale sunt: 1) creativitatea, 2) empatia si 3) capacitatea de a spune povesti.

Este adevarat ca AI nu poate fi creativa de una singura – algoritmii sai pot functiona doar in parametrii pe care noi ii stabilim pentru ei – dar scopul masinilor este de a automatiza cat mai mult posibil sarcinile umane, astfel incat va fi mult mai putin loc pentru creativitate in acest domeniu pana cand totul va fi gata.

Cum ramane cu empatia? Ei bine, daca ati vorbit vreodata cu cineva care a folosit Siri sau Alexa mai mult de cinci minute, atunci stiti ca aceste masini nu au nervi sau sentimente; ele pur si simplu raspund pe baza comenzilor sau a indicatiilor preprogramate de la utilizatori si nu le pasa de nimic altceva decat de indeplinirea sarcinilor lor in mod eficient si rapid. Acestea fiind spuse, nici a avea empatie nu este neaparat necesar atunci cand creezi continut; pentru unii oameni este usor, in timp ce altii se lupta cu ea (si uneori chiar urasc sa aiba aceste emotii). Oricum ar fi insa: nu este nevoie de empatie nici aici!

In cele din urma, ajungem la capacitatea de a povesti… si aici lucrurile devin interesante, deoarece cred ca aceasta abilitate ar putea fi unul dintre acele lucruri pe care masinile le-ar putea imbunatati in timp, imbunatatindu-ne in acelasi timp vietile in alte moduri (mai multe despre acest lucru mai tarziu).

Exista doua tipuri principale de creatori digitali – creatori tranzactionali si creatori culturali

Exista doua tipuri principale de creatori digitali – creatori tranzactionali si creatori culturali. Creatorii tranzactionali se concentreaza pe crearea de continut care conduce la o actiune specifica, cum ar fi inscrierea intr-o aplicatie sau achizitionarea unui produs. Creatorii culturali se concentreaza pe crearea de continut care este mai personal si mai putin de natura tranzactionala. Ei nu sunt preocupati de modul in care sunt perceputi de publicul lor; in schimb, sunt mai degraba preocupati de propria expresie de sine.

Creatorii tranzitivi

Creatorii de tranzitie sunt creatori video care folosesc social media pentru a-si construi o audienta si pentru a se implica cu publicul lor. In timp ce creeaza continut excelent, ei folosesc, de asemenea, platformele pe care se afla pentru a-l promova. Acest lucru se poate face prin reclame platite sau prin partajarea linkurilor catre canalele lor in sectiunea de comentarii a postarilor altor persoane.

Creatorii de tranzitie nu au nicio problema in a se promova pe alte site-uri de socializare, cum ar fi Instagram, Facebook si Twitter, dar, de asemenea, posteaza in mod regulat linkuri catre canalul lor YouTube in sectiunile de comentarii de pe web.

Creatori de creativitate Creatori culturali

Creatorii de continut si creatorii culturali sunt asemanatori, dar se concentreaza pe lucruri diferite. Creatorii de continut creeaza continut care se refera mai mult la produs decat la orice altceva.

Este mai probabil ca acestia sa fie experti intr-o anumita nisa, astfel incat conturile lor de social media sunt pline de sfaturi si sfaturi utile pentru orice subiect pe care se concentreaza (cum ar fi cum sa va cresteti numarul de urmaritori pe Instagram).

Creativii culturali, pe de alta parte, creeaza continut care se concentreaza mai putin pe subiecte specifice si mai mult pe a-i face pe oameni sa se simta bine.

Este mai putin probabil ca creativii culturali sa aiba o tona de urmaritori, deoarece nu vor ca publicul lor sa se gandeasca prea mult la ce fel de persoana sunt sau ce le place – ei vor ca acesta sa se concentreze doar pe distractie!

Creatorii de continut trebuie sa fie capabili sa genereze trafic si sa sporeasca si implicarea

De retinut: creatorii de continut nu mai pot doar sa creeze continut. Ei trebuie sa fie capabili sa genereze trafic si sa creasca si angajamentul.

Exista o conceptie gresita comuna conform careia tot ce trebuie sa faci este sa faci videoclipuri pentru publicul tau pe YouTube sau sa scrii articole pe blog despre ceea ce stii cel mai bine, dar adevarul este ca nu mai este atat de simplu.

Cu atat de multi oameni care creeaza continut in fiecare zi, concurenta a devenit acerba si, pentru ca continutul tau sa iasa in evidenta din multime, trebuie sa faci mai mult decat sa faci ceva distractiv – trebuie sa fie suficient de captivant pentru ca oamenii sa vrea mai mult!

Acest lucru inseamna ca, daca esti un YouTuber aspirant sau un scriitor/autor care doreste ca si mine sa isi lanseze canalul sau seria de carti; atunci sa inveti cum sa te promovezi pe platformele de social media, cum ar fi Facebook si Twitter, vor fi abilitati vitale necesare daca vreau ca munca mea sa fie vazuta de milioane de oameni de pe tot globul intr-o buna zi!

Concluzie

Speram ca acest articol v-a ajutat sa intelegeti mai bine ce inseamna sa fii un creator de continut in lumea digitala de astazi. Daca ati gasit informatiile utile, va rugam sa le distribuiti prietenilor si colegilor dumneavoastra!

Stefan Mirea

2 thoughts on “Ce este un creator de continut sau influencer in zilele noastre?”

  1. Pingback: Modalitati creative de a crea continutul pe YouTube - Artemir ✌

  2. Pingback: Ce sunt si ce fac creatorii de continut in 2023 - Artemir

Comments are closed.