Cum sa incepeti sa scrieti si sa faceti bani cat mai curand posibil

copywriting

Blogging-ul a devenit o parte importanta a vietii mele, dar drumul spre a deveni blogger nu a fost intotdeauna usor. A trebuit sa muncesc din greu pentru a-mi dezvolta abilitatile de scriere si sa invat de ce este nevoie pentru a avea succes la blogging. Si mai am inca multe de invatat! Sa scrii nu inseamna doar sa pui cuvinte pe hartie; exista o multime de planificari care intra in fiecare articol de blog pe care il scrii. Aceasta planificare include sa iti dai seama cine este publicul tau, cum ii vei oferi valoare, care va fi mesajul tau si ce vrei sa simta oamenii cand il citesc! Daca doriti cateva sfaturi pentru a incepe un blog sau pentru a va asigura ca continutul dvs. isi atinge potentialul maxim, atunci continuati sa cititi, deoarece acest articol acopera totul, de la alegerea unei idei pana la elaborarea unor titluri convingatoare.

Incepe cu o introducere

Cel mai bun mod de a va incepe blogul este sa scrieti o introducere. Introducerea ar trebui sa fie scurta si la obiect, rezumand corpul articolului de blog. De asemenea, este important sa o faceti interesanta si atractiva, astfel incat cititorii sa ramana pentru mai mult (si, speram, sa se aboneze!).

Ia o piatra de hotar

O piatra de hotar este un punct din viata ta pe care il poti folosi pentru a masura cat de departe ai ajuns. Este ceva ce s-a intamplat in trecut si a fost suficient de important pentru ca tu sa tii minte.

  • Cum pot obtine repere bune?

Exista doua tipuri de repere: cele mari (zilele de nastere) si cele mici (cand ti-ai sarutat prima data iubita). Reperele mari au, de obicei, un impact emotional mare asupra noastra, asa ca sunt mai usor de tinut minte decat cele mici, cum ar fi atunci cand am luat pranzul la restaurantul nostru preferat. Dar chiar daca nu mai au un impact atat de mare acum, tot merita sa fie incluse ca parte a povestii tale, deoarece ii ajuta pe oameni sa inteleaga cine erai atunci – si poate chiar unde au mers lucrurile prost mai tarziu.

  • Cum imi folosesc piatra de hotar in scrisul meu?

Poti lua orice poveste personala sau anecdota din viata ta si o poti aplica direct la ceea ce face ca afacerea ta sa fie unica, legand-o de una dintre aceste idei de baza: (1) Ati trecut prin asta; (2) Stiti ce functioneaza; sau (3) Intelegeti problema mai bine decat oricine altcineva.

Gaseste o idee buna

Primul pas in calatoria ta de copywriting este sa gasesti o idee buna. Exista multi factori diferiti de luat in considerare atunci cand alegeti un subiect, iar fiecare dintre ei joaca un rol in succesul pe care il va avea continutul dvs.

  • Alegeti un subiect care va intereseaza. Acest lucru poate parea evident, dar daca nu esti interesat de ceea ce scrii, nici cititorii tai nu vor fi! Asigura-te ca alegi un subiect si ca esti interesat de el inainte de a incepe procesul de scriere.
  • Alege ceva relevant pentru viata sau afacerea ta, astfel incat sa fie mai personal pentru cititor (si sa-l faci sa simta ca stie ce primeste). Daca este posibil, asigura-te ca subiectul are un fel de legatura cu tine, astfel incat oamenii sa se raporteze la un nivel emotional si sa aiba mai usor incredere in ceea ce citesc, deoarece simt ca exista o anumita autenticitate in spatele a tot ceea ce scriu – acest lucru inseamna mai putina gandire implicata din partea lor; pur si simplu sa citeasca toate acele cuvinte fara ca nimic sa se piarda pe drum 🙂
  • Asigura-te ca exista o multime de informatii disponibile online despre ceea ce intereseaza ambele parti implicate (tu & potentialii clienti/clienti). Cu alte cuvinte: nu scrieti despre fabricarea berii daca nu exista deja mii si mii de articole scrise despre fabricarea berii!”

Identifica cine vrea sa cumpere ceea ce creezi

Primul pas in scrierea unui text este sa identificati cine vrea sa cumpere produsul sau serviciul pe care il vindeti si de ce are nevoie de el. Pentru a face acest lucru, trebuie sa alegeti o nisa si sa gasiti un public tinta. O nisa este o industrie sau o specializare in cadrul unei industrii care are propriul grup de persoane care cauta solutii sau produse specifice. De exemplu, daca scrieti despre gatit, publicul dvs. tinta ar putea fi persoanele care doresc retete pentru a face mancare sanatoasa acasa. Sau poate ca nisa dvs. este reprezentata de persoanele in varsta care doresc ajutor cu finantele lor; in acest caz, publicul dvs. tinta ar putea fi chiar persoanele in varsta (sau poate chiar copiii lor adulti).

Daca nu stiti ce nisa (nise) ar functiona cel mai bine pentru tipul de continut pe care doriti sa il creati – si daca atat de multe optiuni vi se par coplesitoare – nu va faceti griji! Urmatorul pas va va ajuta sa restrangeti posibilitatile, astfel incat, la final, sa stiti exact unde va puteti plasa cel mai bine in acest vast univers de posibilitati (si sa speram ca veti ateriza direct pe una dintre ele).

Fii sincer – dar nu te elibera de toate emotiile din capul tau

Exista doua tipuri de onestitate atunci cand vine vorba de copywriting: cea care este sincera cu tine insuti si cea care este sincera cu publicul tau.

Primul tip de onestitate inseamna sa fii sincer cu tine insuti cu privire la ceea ce iti doresti de fapt. Poate ca iti doresti ceva, dar daca nu este realist sau realizabil pentru tine in acest moment, pentru ca nu esti inca pregatit pentru asta sau pentru ca nu ai suficiente resurse, atunci este in regula! Atata timp cat esti sincer cu tine insuti cu privire la ceea ce poti face in acest moment, ceea ce este probabil mai mult decat suficient deja (si va fi mai mult decat suficient mai tarziu), atunci totul este bine. Acest lucru va poate ajuta sa scapati de acele convingeri limitative enervante pe care le purtam cu totii in interiorul nostru!

Al doilea tip de onestitate inseamna sa fii sincer cu ceilalti – cu alte cuvinte: sa oferi critici constructive acolo unde este necesar, fara sa indulcesti nimic doar pentru ca ei sa nu se simta mai rau cu ei insisi mai mult decat se simt deja (ceea ce nu este prea mult). Dar mai exista si un alt aspect important aici: sa fim capabili sa exprimam ceea ce simtim cu adevarat fara a exagera la ambele capete – partea prea pozitiva, in care totul pare perfect, dar de fapt exista probleme dedesubt; sau, alternativ, partea prea negativa, in care totul pare ingrozitor, dar s-ar putea sa existe de fapt unele aspecte pozitive care se ascund undeva sub acele probleme de suprafata.”

Ai incredere in talentul tau de scriitor

Esti bun la scris. Aveti idei bune si le puteti comunica bine, ceea ce este o abilitate care le lipseste multor oameni. Asa ca, de ce sa nu o faci?

Sunteti un scriitor bun. S-ar putea sa nu stii inca, dar cu cat scrii mai mult, cu atat vei deveni mai bun la asta. Cu cat primesti mai multe feedback despre scrierile tale (din partea editorilor si a colegilor), cu atat vei avea mai multa incredere in abilitatile tale de autor, de asemenea.

Nu reinventa roata – Urmeaza un model cunoscut

Cand scrieti un text, nu reinventati roata. Urmati un model familiar si folositi cuvinte cunoscute. Nu va fie teama sa copiati sau sa reutilizati idei sau lucrari existente ale altora, fie ca este vorba de continutul altora sau de al dumneavoastra. Acest lucru va poate ajuta sa gasiti un punct de plecare pentru copy-ul dvs. si va poate da idei despre cum sa il structurati.

Nu va fie teama sa furati! Furati din oricine si orice – carti, filme, emisiuni TV – orice lucru care rezoneaza cu dvs. si va starneste o idee in minte va poate inspira atunci cand scrieti copy. Daca ceva va atrage atentia sau va impresioneaza in timp ce cititi sau urmariti altceva, atunci scrieti aceste cuvinte in orice mod va vin in minte (folosindu-le diferit in fiecare caz). Copywriterii spun adesea “scrieti ceea ce are sens”, asa ca asigurati-va ca exista un motiv in spatele fiecarui cuvant folosit pe tot parcursul scrierii, deoarece acest lucru va face ca textul sa curga mai natural, ceea ce ii ajuta pe cititori sa se implice mai bine in ceea ce citesc.

Daca ti-ar placea sa iti faci un blog, incearca sa scrii despre ceva care te intereseaza si iti place

Daca doriti sa incepeti un blog, incercati sa scrieti despre ceva care va intereseaza si va place.

De exemplu, daca va plac masinile, scrieti despre masini. Daca mancarea este cea care iti face motorul sa functioneze, atunci scrie despre mancare!

Daca nu stii despre ce subiect sa scrii sau vrei cateva idei de subiecte bune de abordat pe blogul tau:

  • Scrieti despre ceva care va intereseaza si/sau despre ceva care este important pentru viata dumneavoastra in acest moment (sau a fost important in trecutul recent).
  • Scrieti despre ceva care ii face pe oameni fericiti si le ofera bucurie atunci cand il citesc.

Concluzie

Cand scrieti, nu va faceti griji ca trebuie sa fiti perfecti sau fara cusur. Important este sa incepi sa scrii si sa continui sa scrii in mod regulat. Atata timp cat nu va este teama de greseli si de esecuri, procesul va va conduce in mod natural la idei noi, mai bine dezvoltate decat cele cu care ati inceput.

Stefan Mirea

2 thoughts on “Cum sa incepeti sa scrieti si sa faceti bani cat mai curand posibil”

  1. Pingback: Cele mai bune sfaturi pentru campaniile de Facebook Ads - Artemir 🔥

  2. Pingback: Descopera cum poti avea un venit bun din UX Design - Artemir 💻

Comments are closed.