Brandul dumneavoastra are o oportunitate uriasa de a-si crea propria identitate In lumea digitala. De exemplu, utilizarea politicilor de sustenabilitate poate contribui la cresterea gradului de constientizare In rândul clientilor si la stabilirea credibilitatii companiei.
Cuprins
Ce este impactul social?
Impactul social este un termen utilizat pentru a descrie influenta sau efectul unei anumite actiuni, comportamente sau atitudini asupra oamenilor, a unui ecosistem si a mediului.
Pentru a ilustra acest lucru, sa luam In considerare impactul social al unui brand: ce este acesta? Impactul social al unei marci este capacitatea acesteia de a se conecta cu publicul caruia Ii este destinata In moduri care sunt semnificative si benefice; este modul In care activitatile unei organizatii (comerciale sau necomerciale) influenteaza oamenii, comunitatile lor si societatea In general.
Impactul social este efectul sau influenta unei anumite actiuni
Impactul social este efectul sau influenta unei anumite actiuni, comportamente sau atitudini asupra oamenilor, a unui ecosistem si a mediului. In acest context, impactul social al unei marci reprezinta modul In care activitatile unei organizatii (comerciale sau necomerciale) influenteaza oamenii, un ecosistem si mediul Inconjurator.
Este foarte important ca marcile sa Isi Inteleaga impactul social, deoarece acest lucru le poate ajuta sa Isi Imbunatateasca modelul de afaceri si sa creeze produse sau servicii mai bune. De exemplu, daca vindeti produse care sunt fabricate prin munca copiilor, atunci aveti un impact social negativ asupra Intregii societati, deoarece copiii ar trebui sa fie la scoala In loc sa lucreze In ateliere de exploatare!
Impactul social al unei marci
Impactul social este efectul sau influenta unei anumite actiuni, comportamente sau atitudini asupra oamenilor, a unui ecosistem si a mediului. Impactul social al unei marci reprezinta modul In care activitatile unei organizatii (comerciale sau necomerciale) influenteaza oamenii, un ecosistem si mediul Inconjurator.
Unele dintre aceste impacturi includ:
- Impactul asupra societatii;
- Impactul pozitiv asupra societatii prin participarea la comunitate;
- Impactul negativ asupra societatii prin practici lipsite de etica;
- Impactul asupra drepturilor omului;
- Beneficiu economic pentru actionari/proprietari, dar efecte financiare negative pentru angajati si comunitati
Impactul social al unei marci poate fi pozitiv sau negativ
Impactul social al unui brand poate fi pozitiv sau negativ. De exemplu, punerea In aplicare a unor procese durabile sau manifestarea interesului pentru protectia mediului poate avea un impact social pozitiv, In timp ce actiuni precum expunerea datelor personale ale utilizatorilor catre terti sau promovarea unor obiceiuri nesanatoase pot avea un impact social negativ.
Impact social pozitiv
Tendinta de digitalizare continua sa creasca rapid si sa devina o parte integranta a vietii de zi cu zi a oamenilor. Proprietarii de marci ar trebui sa Isi asume responsabilitatea pentru produsele lor, asigurându-se ca acestea sunt ecologice si ca nu dauneaza societatii In niciun fel. Acest lucru Inseamna ca Intreprinderile ar trebui sa participe activ la activitati de bunastare publica si filantropie, sa se implice cu clientii pe WeChat Moments sau pe alte platforme sociale, sa raspunda rapid atunci când exista stiri negative despre ele online (de exemplu, prin stergerea zvonurilor false) si sa suporte criticile utilizatorilor care nu sunt de acord cu practicile lor.
Cum sa faci un brand bun din punct de vedere social?
Pentru a fi un bun brand social, trebuie sa te conectezi cu publicul tau. Trebuie sa le aratati ca va pasa de opiniile si feedback-ul lor. Trebuie sa te implici cu ei Intr-un mod care sa le arate ca esti dispus sa asculti si sa actionezi In functie de ceea ce spun. Pentru a face acest lucru, este important ca brandul sa foloseasca social media ca pe un canal de implicare.
Oamenii sunt mai predispusi sa interactioneze cu marci care le reflecta valorile si convingerile
Pentru a construi o legatura puternica cu publicul dumneavoastra, este important sa va concentrati pe crearea unei legaturi autentice si veritabile. De exemplu, multe branduri au adoptat politici de sustenabilitate In ultimii ani. In timp ce acest lucru poate parea o miscare evidenta pentru companiile ecologice precum Patagonia sau Columbia, marile corporatii, cum ar fi Nike si Coca Cola, fac, de asemenea, demersuri pentru a-si spori propriile eforturi de sustenabilitate.
O alta modalitate prin care marcile pot crea o relatie semnificativa cu publicul lor este prin intermediul campaniilor de impact care au In spate obiective si semnificatii clare. Cele mai bune exemple sunt cele care ofera Inapoi comunitatilor aflate In dificultate sau evidentiaza cauza unor probleme sociale care ne afecteaza pe toti (de exemplu, lipsa de adapost sau saracia). Aceste tipuri de initiative genereaza, de obicei, o acoperire mediatica pozitiva pentru marca si determina clientii sa se Indrepte spre produsele lor, precum si sa Incurajeze achizitiile repetate, deoarece consumatorii stiu ca sprijina si ei cauze bune!
In plus fata de implicarea consumatorilor prin evidentierea cauzei din spatele produselor/serviciilor lor (pe care o voi detalia mai târziu), o alta strategie pe care o folosesc companiile de succes este aceea de a fi transparente In ceea ce priveste modul In care intentioneaza sa atinga aceste obiective, asociindu-se In acelasi timp cu organizatii non-profit legate de fiecare domeniu industrial; acest lucru ajuta la construirea Increderii Intre consumatorii de baza fata de simpla Incredere exclusiva In metodele traditionale de marketing, cum ar fi panourile publicitare, posterele etcetera….
Politici de sustenabilitate
Politicile de durabilitate sunt o modalitate buna de a arata ca o companie este angajata fata de mediu.
Politicile de durabilitate pot ajuta o marca sa creeze o imagine pozitiva In ochii publicului.
Politicile de durabilitate pot ajuta o marca sa se conecteze cu publicul sau.
Campanii de impact cu un scop clar si autenticitate
- Campaniile de impact sunt cele care au un scop clar si sunt autentice.
- Campaniile de impact pot fi folosite pentru a sensibiliza publicul cu privire la problemele sociale.
- Campaniile de impact pot ajuta companiile sa Isi sporeasca credibilitatea.
- Campaniile de impact pot ajuta companiile sa se conecteze cu publicul lor.
Solutii de ambalare etice
Solutiile de ambalare etice reprezinta cel mai important aspect al marcii dumneavoastra. Prin crearea de solutii de ambalare etice, puteti contribui la transformarea lumii Intr-un loc mai bun.
Trebuie sa va concentrati pe transparenta si responsabilitate pentru a crea solutii de ambalare etice.
Consumatorii vor putea sa va identifice produsele dupa ambalajul etic daca urmati aceste orientari:
Parteneriate cu organizatii non-profit legate de domeniul de activitate al marcii
Impactul social al unei marci nu se limiteaza la produsele In sine, ci se refera la toate aspectele activitatii sale. Aceasta include parteneriate cu organizatii non-profit legate de domeniul de activitate al marcii.
De exemplu, atunci când vine vorba de solutii de ambalare durabile si de metode de productie etice, marcile pot colabora cu asociatii precum Fairphone si Greenpeace.
Un brand are o oportunitate uriasa de a-si crea propria identitate In lumea digitala
Un brand are o oportunitate uriasa de a-si crea propria identitate In lumea digitala. De exemplu, utilizarea politicilor de sustenabilitate poate contribui la cresterea gradului de constientizare In rândul clientilor si la stabilirea credibilitatii.
Impactul social al unei marci ar trebui integrat In orice plan de marketing, deoarece poate avea un impact mare asupra vânzarilor. De exemplu, o marca care colaboreaza cu organizatii non-profit sau promoveaza solutii de ambalare etice va reusi mai usor sa se fidelizeze din partea clientilor fideli, care raspund bine la acest tip de comportament din partea marcilor pe care le apreciaza.
Social media este o alta modalitate excelenta prin care Intreprinderile pot intra In contact cu clientii lor pentru a Impartasi informatii despre ceea ce fac, precum si despre modul In care se comporta fata de societate In general. Marketingul prin intermediul retelelor sociale permite oamenilor sa se exprime mai liber decât alte forme de comunicare, cum ar fi publicitatea televizata, care tinde sa fie destul de restrictiva atunci când vine vorba de lucruri urâte (am vazut recent câteva reclame care m-au facut sa ma simt rau).
Concluzie
Impactul social al unui brand poate fi pozitiv sau negativ. Nu este Intotdeauna usor sa se gaseasca echilibrul corect Intre rentabilitate si impactul pozitiv asupra societatii. Cu toate acestea, organizatiile au obligatia de a actiona In mod responsabil si etic atunci când se angajeaza cu oamenii. Din acest motiv, este important ca marcile sa fie constiente de consecintele pe care actiunile lor le pot avea asupra vietii oamenilor. In cele din urma, nu uitati ca impactul social nu se refera doar la ceea ce faceti pentru clientii dumneavoastra; este vorba, de asemenea, despre ceea ce faceti pentru alti oameni.
Pingback: Internetul prezentat de cand s-a nascut pana in prezent - Artemir 🔥